Piirin kesätapahtuma Valkeakoskella 16.8.-23

Senioripiirin aloitteesta edellisenä vuonna otettiin käytäntöön kesätapahtumien järjestäminen, jolloin jokainen yhdistys vuorollaan hoitaa tapahtuman järjestelyt paikkakunnallaan. Valkeakosken senioreille ”lankesi” 16.8.2023 hoitaa tapahtumajärjestelyt, mikä sopi varsin hyvin kaupunkimme 100-vuotisjuhlien teemaan.

Tapahtuma käynnistyi avauspuheen ja lounaan merkeissä puolelta päivin Kirjaslammen tanssilavalla. Seuraavaksi vuorossa oli juhlapuhe vuorineuvos Juha Niemelän pitämänä. Hän selvitti puheessaan mm. paperin valmistuksen historiaa aina keskiajalta saakka ja erityisesti Valkeakosken kehityksen perspektiivistä tarkastellen.  Ohjelmassa oli myös laulua, Valkeakosken mieskuoron kvartetin esittämänä. Lisäksi Mikko Huoviala esitti mm. kahvinjuonnin yhteydessä trubaduurin tyyliin useita tuttuja iskelmiä. Seuraavaksi väki siirtyi Myllysaaren museokierrokselle. Lopuksi bussit kuljettivat tapahtuman osanottajat Visavuorelle.