Teatteri- ja konserttimatkat 2019

KULTTUURIRETKI TURKUUN

Ti 3.9.2019 klo 9.00

Kohteina:

Turun linna, jossa Muutama sana naisista -näyttely lyhytelokuvan ja kuunnelman keinoin tuokioista 1600-luvun Turusta ja silloin eri elämäntilanteissa eläneiden naisten arjesta.

Rettigin Palatsin Aboa Vetus & Ars Nova - Historian ja nykytaiteen museo. Arboa Vetus on Suomen ainoa argeologinen museo, joka on maan alta löydetty kaupunginosa. Ars Novassa on Palkitun turkulaistaiteilijan Saara Ekhomin näyttely: Amnion.

Maatalousmuseo Sarka, jossa näemme mm. matkan maidon historiaan näyttelyn pysyväisnäyttelyn lisäksi. Muurikki museokaupassa on kauniita ja laadukkaita käsi- ja taideteollisia tuotteita, joista suuri osa on varsinaissuomalaista käsityötä. Vaatteita, leluja, kirjoja, makeisia ja hyvä valikoima paikallisia elintarvikkeita.

Retken hintaan sisältyy kuljetus, liput, opastus, kahvit ja lounas. Musekortti käy kaikkiin kolmeen museoon. Retken hinta 60 € ja museokortilla 42 €.  Peruutukset viim. 26.8.

Ilmoittaudu Killan kautta tai tapahtumavastaaville: Marjut Paatelainen puh. 040 900 3082, Iitu Nuto puh. 040 521 9477

Ilmoittautuminen päättyy: 23.8.2019.

Lämpimästi tervetuloa Turkuun!

TALLINNA JA ESTONIA TEATTERI

Ajankohta: 3.10.2019 - 4.10.2019 Iitu, 040 5219477, iitu.nuto@gmail.com ja Marjut, 040 9003082, paatelainenmarjut@gmail.com

Torstaina 3.10. bussikuljetus linja-autoasemalta klo 6.30 Katajanokan satamaan. Viking XPRS lähtee Helsingistä kohti Tallinnaa klo 10.30. Matka kansipaikoin. Laivalla runsas brunssi. Laiva saapuu Tallinnaan klo 13.00. Bussi kuljettaa meidät hotelli Metropoliin, jossa majoittuminen huoneisiin n. klo 14.

Hotelli Metropol +++ on suosittu ja edullinen hotelli. Sijaitsee kävelymatkan päässä vanhasta kaupungista- Lähellä hyvät ostosmahdollisuudet mm. Rottermannin ja Virun kauppakeskukset. Hotellissa on ravintola, aulabaari sekä kauneussalonki. Uuden Metropol Spa Hotellin kylpylään erillismaksu 15 €. Kylpylään pääsee käytävää pitkin.

Estoinia teatterin Romeo ja Julia baletti alkaa klo 18.00 ja kestää n. 2h 20 min. Esityksen jälkeen illastamme ravinola Platzissa n. klo 21.00.

Perjantaina 4.10. aamiainen hotellissa.  Huoneiden luovutus klo 12.00.  Ennen laivan lähtöä mahdollisuus vanhankaupugin kävelyretkeen tai/ja ostoksiin.

Laiva Helsinkiin lähtee klo 15.30. Laivalla buffet ruokailu. Saavumme Helsinkiin klo 18 ja jatkamme välittömästi kohti Valkeakoskea, jossa olemme n. klo 20.00.

Retken hinta 230 €. Hinta sisältää bussin  koko retken aikana, hotellihuoneen 2-hengen huoneessa, laivaliput, menomatkalla runsaan aamiasbuffeen laivassa, liput balettiin, illallisen, aamiaisen hotellissa, lounasbuffeen menomatkalla laivassa.

Ilmoittaudu Killlan kautta tai tapahtumavastaaville: Iitu, 040 5219477, iitu.nuto@gmail.com tai Marjut, 040 9003082, paatelainenmarjut@gmail.com.

Ilmoittautuminen päättyy: 3.9.2019, joka on myös viimeinen maksupäivä.

Tervetuloa upeaan Estonia teatteriin ja viehättävään Tallinaan.